joi, 25 iulie 2013

Tabouleh (3) - la Provocarea "Bucatar curajos"

Spre regretul meu si fara sa fac nici un fel de precizari, pentru ca nu datorez explicatii nimanui, nu voi mai participa la Provocarea "Bucatar curajos". Alegerea in aceasta luna apartine la sectiunea "ne-deserturi" Mihaelei Velicu si este vorba despre o salata deosebita, tabouleh. Eu mi-am dat toata silinta, desi de aceasta data, cu totul intamplator, din alegerea facuta eu am pe blog deja 2 variante. Asa ca va rog sa aveti ingaduinta pentru aceasta repetitie.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru doua portii:
120 g grau bulgur
250 ml apa fierbinte (eu am avut supa de legume)
2-3 fire de ceapa verde
100 g patrunjel verde tocat
200 g rosii cherry (din astea am avut eu, asortate)
sare, piper proaspat macinat
1 lingura de frunze de menta tocate
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
2 linguri ulei de masline extravirgin

Cum stiti deja, graul se pune cu apa clocotita, sau supa  in cazul meu, la inmuiat, acoperit. Dupa ce se raceste se scurge daca nu a fost absorbit tot lichidul si se pune intr-un bol.


Se adauga ceapa tocata, patrunjelul, menta, rosiile cherry, se condimenteaza cu sare, piper, lamaie si se adauga uleiul.



Se amesteca bine si se lasa la frigider 15 minute sa sa  patrunda gusturile si aromele. Apoi se serveste cu mare placere. De data aceasta am pus o lipie cu usturoi peste un castron cu gura in jos, am acoperit lipia cu un al castron, ca sa se formeze ca o cupa si am dat totul in cuptor incins pentru 10 minute sa se usuce. Bineinteles, pana am apucat sa am lumina potrivita s-a mai inmuiat putin lipia si s-a transformat intr-un platou!

Sper sa va placa prezentarea!

Este doar o idee. Mi-ar fi placut sa am si o rodie, ca sa adaug cateva boabe in salata, dar mi-am dat seama prea tarziu, dupa ce s-a mancat. Poate incercati voi!


2 comentarii:

  1. tizo, eu vazui la un moment dat ca puneau bulgurul neoparit in tabouleh, drept ii ca era mai mic, eu am din ala mai mic, cica sa absoarba din zeama de la salata, ai idee, o fi corect?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu n-am facut niciodata asa, cu el neoparit. Am facut cu el inmuiat in apa rece, dar era prea crocantos si lichidele nu l-au inmuiat suficient. Poti sa-l lasi numai vreo 10 minute, sa-l scurgi de lichid si sa-l lasi sa se raceasca asa. Nu stiu daca te ajuta, eu am avut bulgur numai ca cel din poza ca si marime.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails