miercuri, 12 iunie 2013

Dulceata de capsuni cu ananas

Anul asta am fost norocosi. Dorinta noastra de a ne "juca" de-a gradina de legume s-a intalnit cu bunavointa unei cunostinte care avea un spatiu cat de cat adecvat si ceva timp sa sustine proiectul comun si cu ceva cunostinte in domeniu. Asa ca am avut si mai avem salata bio, ceapa verde, usturoi verde, ridichi, fenel, mangold (chard), marar, patrunjel, loboda, etc. Am avut si ceva capsuni bio, nu foarte mari, dar extrem de parfumate. Iar unele, cei mai dulci, erau albe! Ba chiar si cirese, din care am facut doua tipuri de dulceata (dulce si amara). Restul fructelor s-au consumat proaspete, asa simplu, sau le-am pus pe un tort fresh, necopt. Dar toate astea in alte postari. Acum sa trecem la dulceata.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
600 g capsuni curatate si spalate
400 g pulpa de ananas
400 g zahar (pentru o culoare frumoasa am folosit zahar alb rafinat, dar de obicei folosesc brun)
1/2 lamaie spalata si feliata subtire cu tot cu coaja
2 linguri pectina naturala cristalizata

Capsunele mai mari se taie in jumatate sau in sferturi, cele mici se lasa intregi. Pulpa de ananas am taiat-o julien. Am amestecat totul cu zaharul si pectina si am pus la fiert la foc iute.



Dupa doua-trei minute am inceput sa adun spuma si sa adaug feliile de lamaie.

Am mai lasat la fiert inca doua-trei minute si am oprit focul. Am lasat sa se ogoiasca fierbinteala vreo 5 minute si am pus bunatatea in borcane pe care dupa inchidere ermetica le-am lasat 5 minute, intoarse invers, pe capac. Apoi le-am intors si le-am lasat sa se raceasca incet.

Chiar daca pare fluida, pectina isi va face treaba prin racire.

Are o culoare frumoasa si este incredibil de aromata. Nu am mai adaugat frunze aromate, cum fac de obicei, ca sa se simta ambele fructe din dulceata.




O bunatate, daca este consumata cu lingurita nu cu "cheseaua" ca in Caragiale.

A, sunt sigura ca nu o veti turna in pantofii musafirilor!

7 comentarii:

  1. Ce combinatie interesanta de gusturi si ce culoare frumoasa are!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii, tizo, ca iese la fel de frumos si cu zahar brun, parol. Nu se amesteca ciudat aromele? Ca ambele sunt puternice si distincte. Nu rade, intreb si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avand in vedere ca erau unele capsuni doar parguite, mai era si ananasul, n-am vrut sa risc. Dar daca mai apuc, mai fac si cu zahar brun o tura. E o combinatie interesanta, fiecare cu aroma lui, dar impreuna. De aia n-am mai pus salvie sau lamaita, indrusaim, cum fac de obicei...

      Ștergere
  3. Ce culoare minunata are .Bravo Elena !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, pectina si-a facut treaba si asa isi pastreaza o culoare extrem de frumoasa. Am facut si gem fara zahar de capsuni, foarte sanatos, acrisor, bun de folosit la alte preparate sau de mancat asa, dar care din cauza fierberii indelungate are o culoare a vantului turbat.

      Ștergere
  4. Esta vez te has superado, de verdad genial artículo!!!
    Felicidades

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails