sâmbătă, 20 aprilie 2013

Morcoveata (carotte cake) si provocarea "Bucatar curajos"

Luna aceasta la provocarea "Bucatar curajos", propusa  de Ama, la sectiunea desert propunerea a venit de la Corina. Asa cum spune blogul ei, Pofta vine... mancand, o sa poftiti la mai multe, nu numai la prajiturica asta pe care eu am botezat-o Morcoveata. Pe mine nu m-a "speriat" ingredientul vedeta, morcovul, pentru ca am mai facut cu el si-mi place. Fiind al ei asa de spectaculos prezentata, m-am straduit sa o fac si eu cat mai prezentabila. Sper ca am reusit. Este foarte buna, asa ca nu ezitati pentru ca are morcovi, da?
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
pentru prajitura
150 g morcov razuit pe razatoare cu ochiuri mari (nu mica, sa nu fie prea zemos!)
3 oua mari
150 g faina
100 g zahar
100 ml ulei
1 lingurita praf de copt
1 lingurita de condiment folosit de obicei la dovleac (2 lingurite scortisoara, 2 lingurite nucsoara, 1 lingurita ghimbir, 1 lingurita cuisoare macinate inpreuna si pastrate in recipient inchis ermetic)
1 praf sare
unt moale de uns forma (mai ales daca folositi din aceasta de stollen, altfel cred ca merge si hartia de copt)

pentru glazura si ornare
50 g ciocolata dark
50 g ciocolata alba
2 linguri lapte
50-60 g capsuni (mari am avut eu)

Peste morcovul razuit se pun condimentul, galbenusurile, uleiul si se amesteca.

Albusurile se bat spuma ca la bezea cu praful de sare si zaharul pus in ploaie.
Se adauga faina amestecata cu praful de copt peste morcovi si o parte din bezea. Bezeaua se incorporeaza usor in etape.



Se pune in forma unsa si se coace in cuptor preincalzit la 180 de grade circa 30 de minute. Se poate face testul scobitorii pentru a fi siguri.

Se pune la racit pe un gratar si se prepara glazura. 

Se pune ciocolata pe culosi in doua vase separate si cate o lingura de lapte la fiecare, se incalzeste cat sa se topeasca. Se spala capsunile si se feliaza subtire, lasand frunzulitele. Se toarna glazura alternand culorile sau cum va place si se aseaza feliutele de capsuni.

Iata cate e de frumusica!

Si o sectiune, ca feliile n-au trecut de sedinta foto, pentru ca au disparut rapid pana sa apuc eu sa fac ceva in privinta asta!

4 comentarii:

  1. Ce frumos a iesit, si ce bine ii sta asa glazurata!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi s-a parut interesanta ideea cu ciocolata. Si contrastul a fost potrivit zic eu, dar vreau sa incerc si alte variante din curiozitate. Mersi de aprecieri, Paula!

      Ștergere
  2. Am incercat-o si a iesit foarte gustoasa, insa cu putin cam mult ulei pt.gustul nostru. O sa repet reteta si am sa pun mai putin ulei, sper sa iasa. Oricum, multumesc pt.reteta, este o prajitura inedita si a avut succes la nepotii din partea sotului ....

    RăspundețiȘtergere
  3. interesanta combinatie intre ingrediente, imi place cum a iesit si arata super delicioasa :D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails