miercuri, 29 august 2012

Zmeura - un serial in trei parti. Cake cu zmeura la o provocare.

Mi-am facut putin curaj si timp sa postez trei retete, in trei posturi diferite - cum altfel? - in care vedeta este zmeura. Imi cer scuze ca desi le am de multa vreme in draft, n-am avut timp, dispozitie si rabdare sa le pun in plin sezon de zmeura proaspata. Desi inca se mai gaseste pe ici pe colo zmeura, s-ar putea sa fiti nevoiti sa folositi de la congelator, caz in care nu sufera foarte tare cred eu in savoare. Una mai interesanta decat cealalta, am avut probleme sa ma decid care sa fie prima. Mi-am dat seama insa repede ca am ramas datoare cu scuze Adelei Zilahi, cea al carei blog l-am avut in luna iulie repartizat in cadrul proiectului "Provocarea secreta".Asa ca aveti in fata un preparat foarte bun, usor de facut, aromat, in care tot schepsisul este zmeura. Nu va spun decat ca trebuie neaparat sa-i faceti o vizita macar Adelei, daca nu sunteti inca fanul blogului ei.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de pentru un cake mare sau doua mai mici:
3 oua
160 g iaurt
220 g zahar
50 g unt moale
160 g faina alba
un praf de sare
1/2 baton vanilie (doar miezul)
1 lingurita cu praf de copt 
150 g zmeura

3-4 linguri zahar pudra
sucul de la 50 g zmeura (proaspat am pus eu)
1 lingurita zeama de lamaie (proaspat stoarsa) 

Am pus in bolul de la mixerul semi-profi Bosh galbenusurile, miezul de vanilie si 110 g zahar si am mixat la viteza mare circa 2 minute sa devina un amestec spumos.









Am adaugat untul moale si iaurtul, continuand mixarea un minut. Am adaugat apoi faina cu praful de copt, mixand inca 2 minute.











Separat am pus albusurile si sarea mixand sa se transforme in bezea. Am adaugat restul de 110 g zahar, cate putin ca bezeaua sa capete consistenta.








Am adaugat in compozitia cu ou bezeaua, usor cu o paleta sau o lingura, cu miscari de jos in sus.








Se pune jumatate de compozitie in tava cu hartie de copt (umezita si sifonata, ca sa se aseze bine in tava). Se adauga zmeura, presarand uniform, chiar daca unele mai au tendinta sa se scufunde.







Se pune restul de compozitie si se da la cuptor preincalzit, 200 de grade, circa 20 de minute, pana se rumeneste usor si trece testul scobitorii (cum bine zice si Adela!). 






Eu am frecat zaharul pudra cu zeama de lamaie si sucul de zmeura, formandu-se o glazura numai buna, aromata, pentru cake. Am taiat felii, am glazurat feliile pentru efect, desi puteam s-o fac inainte de taiere in felii, am pudrat cu putin zahar si... am gustat si eu. Normal!








Concluzia? Delicios!
  







Inca una, pentru pofticiosi.



Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails