luni, 27 august 2012

Melci cu cocos la "Provocarea secreta"

Din nou la proiectul cu "Provocarea secreta". Ana Maria Nicolae, prin intermediul blogului ei Ama in bucatarie, ne-a facut aceasta propunere interesanta, pe care am onorat-o cu mare placere, luna de luna. A fost o singura exceptie la mine, luna iulie, dar din motive obiective. La tragerea la sorti din august mi-a revenit blogul lui Dottie, blog pe care l-am vizitat cu mare placere si prima data si am fost incantata de diversitatea lui. De data asta am ales o reteta de melci cu cocos, pentru ca mi s-a parut foarte interesanta propunerea. Eu am fost foarte incantata de rezultat. Sper sa va placa.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
230 ml lapte de cocos
1 ou
1/2 pastaie de vanilie (doar miezul)
460 g faina alba (eu am folosit intermediara, mi s-a parut mai interesant asa)
1/2 cup (cana) fulgi de cocos deshidratati1/2 lingurita de sare
60 g zahar
40 g unt
1 lingurita de drojdie uscata

20 ml lapte de cocos
2 linguri zahar brun 

Laptele de cocos folosit e acesta, de la Mega Image.









L-am pus la incalzit cu miezul de la pastaia de vanilie, untul si zaharul, pastrand 20 ml, adica vreo doua linguri, pentru uns melcii la sfarsit.








Am pus intr-un vas faina, sarea, drojdia, oul si nuca de cocos deshidratata.








Am adaugat laptele indulcit peste ingredientele uscate si am framantat un aluat destul de moale si un pic lipicios. L-am adunat intr-o bila, am acoperit cu folie alimentara si am lasat la crescut. Fiind faina intermediara, a crescut ceva mai greu, cam o ora.
Am impartit apoi in 12 bile si am intins fiecare bila in fasie subtire cam de 30 de cm pe 12/15 cm. Am rulat si am strans capatele in forma de melc.








Am pus toti melcii in tava cu hartie de copt si i-am mai lasat la crescut 30 de minute. Apoi i-am uns cu laptele de cocos pastrat si i-am presarat cu zahar brun.









I-am copt la 200 de grade circa 30 de minute. Nu trebuie sa fie foarte rumeni ci sa sune ca copt cand "ciocaniti" coaja cu degetul usor. 








Sunt speciali la gust si au o aroma speciala. Nu sunt exagerati de dulci, numai buni la un pahar de lapte sau o cana de ceai.









Daca nu va plac asa "rustici" cum i-am facut eu, respectati recomandarea lui Dottie, folosind faina alba.










Incercati, o sa fie o aventura placuta!

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails