luni, 23 mai 2011

Vinete gratinate cu orez salbatic

Mda, dupa lupte seculare, care au durat vreo 3 saptamani pline, revin in forta cu o reteta simpla si aromata. Cat despre istoricul lipsei de pe blog, am sa scriu un post ceva mai amanuntit, care va contine obligatoriu si informatii despre dieta, rezultate etc.
Cat despre aceasta reteta, pot sa va spun ca am fost extrem de incantata si sunt hotarata ca in plin sezon de vinete sa mai fac rondele gratinate, eventual aromate cu alte plante ce se vor afla la momentul respectiv in plina vegetatie.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
2 vinete frumoase
sare, piper proaspat macinat
1 bulb de fenicul (fenel)
1 ardei kapia rosu
150 g orez basmati salbatic
350 ml apa
macris verde pentru decor
3 linguri ulei de masline
2 catei de usturoi (optional)
1 lingurita zeama de lamaie

Vinetele spalate setaie felii cam de 5-6 mm. Se pun feliile pe hartie de copt intr-o tava, se presoara cu sare si piper proaspat macinat, se stropesc cu 2 linguri de ulei de masline.








Se coc in cuptor incins, dar la foc mediu circa 20 minute, dupa care ar fi indicate sa fie intoarse si lasate inca 10-15 minute. Trebuie sa fie rumene usor, nu arse!








Intrt-o tigaie antiaderenta sau pe gratar, uns cu putin ulei de masline, punem feliile de fenel sa se gratineze pe fiecare parte.









Tot asa se pun si rondele de ardei la gratinat putin. Trebuie sa ramana crocante feliile de fenel, ca si rondelele de ardei. Acum este momentul sa fie usor gratinati si cei doi catei de usturoi, daca se doreste, pentru ca vinetelor le place mult usturoiul.








Orezul se pune cu apa si putina sare la fiert pentru 10 minute, la foc mic din momentul in care incepe sa clocoteasca. Apoi se intrerupe focul, se amesteca usor cu o furculita, sa se afaneze orezul, se acopera cu prosop de hartie si capac pentru alte 10 minute. In tot acest timp, orezul absoarbe restul de lichid ramas si se alege "bob cu bob". Acesta este impricinatul folosit:











Inainte de a fi pus in forme, sau de aranjare lejera pe farfurie, se adauga  zeama de lamaie. Se aranjeaza pe farfurie orez si, alternativ vinete, fenicul, usturoi si ardei gras, decorand apoi cu frunzulite de macris proaspat. Eu va propun aceasta varianta de aranjare si decor.









Sau poate aceasta varianta?

Am fost foarte incantata de gust, mai ales ca am adaugat si o lingurita de zeama de lamaie in orez la sfarsit. Dar si vinetele acestea gratinate la cuptor mi-au placut. Imi doresc, cum am mai spus, sa repet experienta in toamna, cautand si alte combinatii.

13 comentarii:

  1. super combinatie , imi place , cred ca este foarte bun! o seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. What a beautiful dish, thank you Elenei

    RăspundețiȘtergere
  3. am cautat ieri vinete si n-am gasit, voiam sa fac ceva la cuptor, aveam toata ideea si... am cumparat dovlecei in schimb ;)). ador vinetele, in orice combinatii ar veni!

    RăspundețiȘtergere
  4. aiaiai... da'bun trebuie sa fie.feniculul are niste seminte care pe romaneste se cheama schinduf.sunt niste seminte aromate si grozave pentru sarmale.inclusiv tulpinile uscate,in oltenia zice ca se gasesc.eu de acolo le am ,de pe langa slatina.abia de curand am aflat ca sunt aceeasi planta.acum vreo 2 ani un prieten a cultivat veba ce zicea ca e marar.am primit si eu un snop,arata ca un marar fin,si amarui la gust,el zicea ca e marar italienesc.am facut o cercetare grea pe internet si am gasit ca omul cultivase schinduf.atata doar ca el s-a enervat si nu a asteptat sa se faca bulbii ca lumea si i-a smuls,dupa ce nevasta l-a batut la cap ca planteaza toate prostiile de la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi plac tare mult retele tale, cred ca am sa le incerc si eu. Asta in mod special as vrea s-o fac, dar sa apara vinetele, ca astea de la supermarket nu stiu ce gust au :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua,
    Tunde mi-a recomandat acest blog pentru a ma inspira cu retete pt. Rina. Pe mine m-ar ajuta foarte mult daca pe langa jurnal (pe care nu reusesc sa-l "rasfoiesc" foarte usor) ati posta si retetele grupate pe tipuri de zile.

    RăspundețiȘtergere
  7. Scuze ca raspound atat de tarziu, dar chiar n-am prea avut timp de blog in ultima vreme.
    Adela, multumesc mult, ma bucur ca te inspira reteta, pentru ca si pe mine m-au inspirat niste bunatati de la tine.

    Marco Pasha, with pleasure. I'd like to try this combination.

    Zazuza, neaparat sa incerci. Eu am avut un exces de vinete luate din Kaufland, dar de-abia astept sa testez cate ceva cand vor aparea cele romanesti.

    Panseluto (m-ai pus pe ganduri cu sensul lui Pansy!), este o confuzie la mijloc. Schinduful face parte din aceeasi familie, dar nu este totuna cu feniculul. Fenicul sau fenel, face bulb si este cel mai folosit. Semintele sunt si ele un condiment apreciat, dar bulbul este mai consumat. Si are o aroma asemenatoare cu a anasonului, desi arata la frunze ca mararul. De la schinduf nu stiu sa se foloseasca altceva decat semintele, care sunt curatate si decorticate din niste pastai si un gust amarui putin si aroma vaga de leustean. Se foloseste intens in aromele indiene. Iar cat priveste bulbul, este nesemnificativ si de neconsumat, din cate stiu eu. Mie imi plac amandoua plantele si le folosesc cat de des pot.

    Organizare evenimente, ma bucur ca-ti place. Eu am folodit unele din Kaufkand care au avut textura potrivita, aproape fara seminte, albe chiar si dupa coacere, dar, intr-adevar cam fara gust, de aceea astept si eu toamna sa incerc o groaza de retete care sa si miroasa intens a vinete.

    Rodica, ma bucur ca-ti place, dar desi sunt o adepta 100% a Dietei Rina, nu pot structura pe zile retetele, pentru ca mai citesc si altem pedrsoane blogul si nu le pot impune o astfel de structura. Cea pe tiouri de retete mi se pare decenta. Dar, toate retetele au mentiunea pentru ce zi a dietei este, ba chiar am avut grija sa fie evident acest lucru, bolduind textul care anunta acest lucru. Deci, nu e nevoie neaparat de jurnal, ci sa te uiti la "Retete pentru Dieta Rina", iar acolo sunt toate retetele in ordinea publicarii.

    O saptamana frumoasa Va doresc tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  8. O combinatie excelenta.Îmi plac retetele astea foarte mult!O saptamîna frumoasa îti doresc!Pupici :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat .. O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii dulce Romanie, pe care o gazduiesc luna aceasta pe blog-ul meu. Ingredientele sunt ciresele si menta... poate iti trezesc inspiratia si ne vei incanta ca de obicei cu o minunata reteta ! Multumesc anticipat Elena. O zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  11. Like the way you've plated the dish. I need to try eggplant more often.

    RăspundețiȘtergere
  12. Mancarea asezonata cu lectura...iiiimmmmm...
    OCTAVIAN SARBATOARE scriitor australian de origine romana, in nuvela sa TULSI DEVI din volumul INDIA NEMURITOARE ne relateaza despre beneficiile adorarii BUSUIOCULUI;
    http://www.oocities.org/awareness88/tulsidevi.htm

    "- În primul rând Tulsi Devi dă sănătate celor care o slăvesc. Este o formă primară a zeiţei Lakshmi, consoarta marelui Zeu Vishnu, zeitatea supremă. Cei care se închină acestei zeiţe dobândesc treptat, pe lângă sănătate, toate acele avantaje de care se poate bucura un om sănătos: vigoare fizică, bucurie interioară, succes în societate, prosperitate, viaţă lungă.
    - Cu alte cuvinte tot ce şi-ar putea dori cineva pentru a putea spune că este fericit în viaţă.
    - Este ceea ce am dorit să subliniez. Altfel spus, a duce o viaţă înfloritoare, aşa cum priviţi dumneavoastră, cei din ţările vestice, fericirea umană.
    - Şi aceasta doar pentru că cineva acordă plantei de busuioc respect şi cinstire!?
    Lakshman înclină din cap a aprobare. Mă lămureşte:
    - Totul pare simplu. Nu este necesară decât hotărârea de a urma acest ritual care este de altfel la îndemâna tuturor. Cei mai mulţi oameni pot cultiva busuiocul, care se adaptează uşor tuturor zonelor geografice.
    - Ritualurile pentru adorarea Zeiţei Tulsi sunt extrem de simple. O regulă importantă este de a nu folosi niciodată cuţitul în contact cu florile, frunzele, tulpina sau rădăcina sa. În principiu, orice apropiere de tulsi, sau de produsele rezultate prin prepararea plantei, trebuie privite ca un act de smerenie şi respect. Anjoli Mudra însoţeşte fiecare prilej. De exemplu, a uda busuiocul este o astfel de activitate. Noi, cei din această casă, preluăm pe rând sarcina. Fiecare este extrem de bucuros când are ocazia să îngrijească şi să întreţină grădina pe care aţi văzut-o în faţa casei. Este toată plină cu aceste plante. Aromăm mâncărurile cu busuioc. Dimineaţa ne trecem mâinile pe frunzele plantelor de busuioc, apoi aplicăm parfumul de pe mâini pe faţă. În întreaga zi ce urmează se menţine o stare de mulţumire. Copiii, înainte de a merge la şcoală, eu şi soţia, înainte de plecarea la muncă, ne închinăm Zeiţei prin mângâierea frunzelor de busuioc, apoi toţi plecăm ducând mireasma plantei cu noi. În orice împrejurare, atunci când dorim de a avea succes, facem cumva, ceva, ca să ne apropiem de busuioc. Rugăm astfel pe Tulsi Devi să participe la ceea ce înfăptuim.
    Găsesc că cele spuse de Lakshman sunt de o mare importanţă pentru mine, care, deşi cresc busuioc în Australia, nu cunosc gama largă a rezultatelor venerării lui. Acum mi se lămuresc şi binefacerile legate de ritualul ce dă proximitate cu Zeiţa Tulsi."

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails