duminică, 3 aprilie 2011

Cartofi "copti" cu sos de avocado

Ziua 47 la dieta, zi de Amidonuri. Mi-era pofta de niste cartofi copti, asa ca am facut cativa, dar un pic mai altfel. Si cum un avocado risca sa se compromita, am facut si un "sos" ca o salsa la ei. Ce pot sa spun? A fost o alegere excelenta si mi se pare o idee foarte buna si pentru cine nu este la dieta. Nu mai spun ca tot meniul este de post, deci oricine poate fi tentat sa incerce. Eu vi-l recomand cu caldura.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
600 g cartofi ( nu i-am mancat eu pe toti!)
1 lingura plina cu mustar
1 lingurita cu miere
sare, piper, proaspat macinat
1 lingura ulei de masline

pentru sos
1 avocado
1 lingura patrunjel verde tocat
1 rosie, fara seminte si coaja, taiata cubulete mici
1 lingura cubulete mici de ardei gras galben
3 catei de usturoi striviti
sare, piper proaspat macinat
fulgi de chili rasniti proaspat, dupa gust
1 lingura ulei de masline
1 lingura (sau mai mult!) zeama de lamaie proaspat stoarsa

Cartofii curatati si taiati felii (nu rondele) se pun in apa fierbinte, in prag de a clocoti, dar sa nu fiarba. Se lasa la foc foarte mic circa 5-6 minute.










Se scot cu o paleta si se lasa sa se raceasca un pic. Peste ei se pune, sarea, mustarul si mierea.










Se amesteca bine, se adauga si piper daca mustarul nu este iute, apoi se imprastie pe hartie de copt intr-o tava.










Se da la cuptor preincalzit bine, dar la temperatura medie, pentru circa 15 minute. Se intorc si se stropesc cu lingura de ulei si se mai lasa la copt circa 15 minute. 









Cat se coc se face sosul de avocado, amestecand pulpa fructului cu restul ingredientelor.









Am infipt cate doua felii de cartofi intr-o scobitoare si am facut o "centura" de "soldati" care pazesc vasul cu sos.










Dupa gluma asta nereusita, va pot spune ca au disparut rapid si ca au fost excelenti.











Dar asta v-am mai spus! Stiu ca s-a mai facut reteta aceasta sau una asemanatoare, nu am descoperit eu roata, doar ca vi-i recomand cu placere, mai ales cu acest sos!





7 comentarii:

  1. Sant sigura ca este un meniu foarte gustos.
    CArtofi de genul asta ii pregatesc de mult timp, si ne plac foarte mult, cant despre avocado mie imi place si simplu pe paine, dar cu rosii, adrei si mirodenii.
    Iti doresc o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena vezi ca ai o karikatura pe blogul meu.Am vrut sa-tzi multzumesc pentru multzimea de retzete pe care mi le-ai oferit.Sper sa-tzi placa.
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Daniela, ai dreptate ca nu e nou, sunt prima care recunoaste asta. Doar ca a fost o alegere inteleapta si combinatia cu sos a fost foarte buna. Multumesc de urare si iti doresc un sfarsit de saptamana (cat a mai ramas din el!) foarte placut.

    Ina, mersi. M-am jucat si eu putin. Doar putin ca-mi era foame! Si a fost comod si pentru ceilalti sa "mozoleasca" sosul pe cartofi.

    Edebi, mersi mult! Fug sa ma distrez si eu nitel, ca am neuronul cret de la traducerea unei retete in engleza. Vreau sa particip cu ea la un eveniment tare placut si gooogle translate face niste licente la traducere de te da pe spate! In plus, engleza mea este prea "de balta" ca sa ma prezint onorabil, asa ca fiul meu are sarcina de a peria tot ce am "conceput" eu!

    RăspundețiȘtergere
  4. ELENEI ..es una receta muy apetitosa e interesante con aguacate ...besos MARIMI

    RăspundețiȘtergere
  5. ei, uite, cred ca as putea spune cu mana pe inima ca ziua de amidonuri este preferata mea! si asta pentru ca - deja am innebunit pe toata lumea cu asta - ador cartofii! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. interesanta combinatia !cartofi cu guacamole ! am retinut !succes la concurs !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails