miercuri, 2 martie 2011

Frigarui cu peste in stil asiatic

Am promis pe Facebook si niste retete cu peste, asa ca ma execut. Azi fiind zi de Proteine la dieta, am trecut la prepararea unor frigarui din file de pangasius. De ce pangasius?Pai, asta am avut la dispozitie. Si, DA, stiu discutiile si controversele privind calitatea acestui peste importat din Vietnam! Dar, nu sunt convinsa 100% ca asa stau lucrurile cu acest peste adus in Romania, iar eu ce am luat nu era importat din aceasta tara. Apoi, o sa-mi reprosati ca, fiind pescarita, de ce nu fac o reteta cu peste autohton, eventual prins de mine. Simplu! Nu am. Novacul pe care l-am vazut in Real nu m-a inspirat deloc. Da, chiar deloc! Mi s-a parut ca-i este afectata iremediabil prospetimea, si ca este mai riscant sa incerc "marea cu degetul". Am fost chiar tentata sa-i reclam, dar era pierdere de vreme si era foarte tarziu. Daca aveti la dispozitie un peste alb proaspat, eventual burta de crap dezosata, puteti incerca aceasta reteta si cu astfel de peste.
Mai bine va arat cum am facut si sa las la o parte eventualele reprosuri.
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie pentru 2 portii a cate 3 frigarui:

pentru frigarui
2 fileuri de peste fasonate (inlaturate marginile)
piper proaspat macinat
1 lingura sos de soia
1/2 ardei gras taiat cubulete
1 tulpina de praz (doar partea alba) taiata bucatele
2 linguri zeama de lamaie proaspat stoarsa
1 mana de muguri de soia proaspeti (sau conservati, daca nu aveti proaspeti!)
1/2 lingurita condiment (amestec de frunze de coriandru, frunze verzi de usturoi si tulpina de lemongrass)
putin ulei pentru uns gratarul

pentru sos
2 linguri sos de soia light
1 lingura sos de soia dark
1 lingurita ulei de susan
1 lingura (sau mai putin, dupa gust!) sos picant

Fileurile de peste incriminate

La fileuri taiem marginile si bucatile de grasime mari. Apoi le taiem cuburi potrivite pentru frigarui. Punem peste ele piperul macinat, zeama de lamaie si sosul de soia, condimentul. Acoperim cu folie si lasam la marinat 1 ora.

Dupa ce sta peste la marinat, al scurgem putin si insiram pe frigarui, tinute in apa, cubulete de peste, ardei gras si praz. Frigaruile le punem pe gratar incins, uns cu putin ulei sau eventual stropit, dar la foc mediu.

Se lasa 2-3 minute pe fiecare parte si se dezlipeste usor cu o paleta daca s-au lipit de gratar.

Cat se fac frigaruile, pregatiti sosul, amestecand toate ingredientele.

Puneti 2 linguri de sos intr-o tigaie infierbantata. Eu avand o tigaie grill, am pus sosul peste ramasitele de la frigarui. Adaugati mana de muguri de soia si le trageti la tigaie, la foc mediu 30 de secunde, cat sa se inmoaie foarte putin si sa ia gust.

Portia este din 3 frigarui, mugurii aromati si sos picant, pus separat pentru a fi servit dupa gustul fiecaruia.

Au un gust excelent, se fac repede, iar daca puneti pestele la marinat seara, a doua zi totul este gata in maxim 10 minute, cu tot cu asamblarea frigaruilor.

Aroma asiatica le da un gust special si cred ca pestele castiga mult prin modul asta de preparare. Puteti inceca si din fileuri de cod sau merluciu.
Sper sa va placa si sa va invite sa incercati. Promit sa revin cu o reteta la abur, dar cu arome mediteraneene, care este preferata mea.

1. Am venit si aici sa iti zic, da, o urmaresc pe Rina si ce faci, numai ca nu bag comentarii pentru ca nu stui de ce merge greu de tot.

Te pup si bafta.

2. Buna Elena !
    Nu te lua dupa tot ce scriu moftangii pe net despre pangasius. E un peste bun, cu nimic mai prejos decat ceea ce prindem noi prin apele noastre (cam poluate !). La reteta asta cred eu, ar fi mers bine salaul sau somoteiul ala pana in 4 kile. Frigaruile sunt bune si la vara, nu ?

3. Buna Elena. Iti multumesc pentru felicitari. Nici nu stiam ca urmaresti concursul. Din fericire pentru mine, in cazul asta (UNIC) am si castigat :))))) Adevarul e ca si eu ma mir. E posibil ca uneori sa fie si concursuri pe bune?!
    Te pup.

4. Tiza mea, chiar nu stiu de ce merge greu postarea unui comentariu... In ultima vreme blogspot mi-a facut un milion de nervi si pregatesc blogul sa-l trec pe wordpress... Mersi de urmarire, pentru ca si eu urmresc ce faci , numai ca nu intotdeauna bag vorbe la postari.

Y,y, si eu cred la fel. panica fara rost nu prea ajuta, dar n-am avut de ales. Nu aveam decat niste caras pregatit pentru o saramura (din care eu nu mananc din cauza sarii!), asa ca asta a fost solutia. Ce bun era niste salau, somotei sau niste biban din cel maricel!

Brandusa, am urmarit concursul si pe tine. Am si votat din cand in cand, nu mereu (mea culpa!), dar tu esti cazul fericit, cu retete prezentate impecabil si care merita sa participe la un concurs. Numai ca, iertare, unele retete nu aveau ce cauta acolo! Eu am ales sa nu ma zbat pentru asa ceva, dar respect valoarea atunci cand o vad. Felicitari pentru premiu!

5. Interesanta ideea,sunteti creativa. Inca putin si parca vad ca o sa iesiti pe piata cu propria dieta! Vad ca pangasiusul nu s-a mai micsorat ca la prajit. Am sa incerc si eu,multumesc de idee.

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.