vineri, 6 august 2010

Vinete umplute, mai altfel

Aceasta reteta o am de la o fosta colega, numai ca eu am mai contribuit cu cate ceva la ingrediente. De fapt am adaptat-o la gustul meu si am folosit totdeauna carne de pui, nu de porc sau vita. Mi se pare ca asa sunt mai gustoase vinetele. Colega mea le consuma garnisite cu ceva smantana, dar mie imi plac asa mai mult. Bine, la dieta nu am voie combinarea de tipuri de proteine, dar nici nu am simtit nevoia de acest surplus de grasimi. Este suculenta si gustoasa, fara acest adaos, dar... daca nu sunteti la dieta si va place, este pe raspunderea voastra. Eu prefer fara smantana!
Aceasta reteta este pentru ziua de Proteine de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
3 vinete frumoase
4 tomate rosii
2 tomate galbene
sare, piper proaspat macinat
1/2 lingurita boia dulce
1/4 lingurita condiment "5 arome"
500 ml supa de legume sau de pui
500 g carne de pui
cateva frunze de salvie
4 linguri ulei
1 ceapa
3 catei de usturoi
1/2 ardei iute rosu si 1/2 ardei iute galben

Carnea de pui este tocata cu satarul, nu la masina. Ideea este ca sa nu fie facuta ca o pasta, ci sa se simta bucatele. Se adauga sare, piper, boia si "5 arome" si se amesteca bine.










Dupa amestecare se acopera cu folie alimentara si se lasa la frigider pentru cel putin o ora. Eu am lasat pana a doua zi. Apoi se toaca marunt ceapa, 2 catei de usturoi dupa ce am fost zdrobiti putin si ardeiul iute. 








Se pun 2 linguri de ulei, de masline de preferat, intr-o tigaie adanca, antiaderenta. Se adauga ceapa, usturoiul, ardeiul iute, sare si piper.









Se inabusa la foc mic pana ceapa devina transparenta. Se adauga carnea de pui si se amesteca pana se inabusa carnea. 








Se adauga circa 100 ml supa si se mai amesteca si fierbe la foc mic cam 5-6 minute. Carnea trebuie sa ramana suculenta si cu ceva sos, nu sa ajunga sa se prajeasca. Se da deoparte.









Vinetele se spala, li se taie codita doar si se toaleteaza frunzele, dar nu se taie cotorul. Se taie vinetele pe lungime in doua si se scobeste miezul, formand niste barcute. Se presoara sare peste barcute, dar si peste miezul adunat intr-un vas si se lasa cel putin 10 minute.











Se spala apoi miezul de vinete in mai multe ape si se stoarce bine. Se presoara intr-o tava acest miez. 











Se adauga rosiile curatate de coaja si tocate marunt, sare, piper, supa de pui sau legume si catelul de usturoi ramas tocat marunt. Peste toate se pun cele doua linguri de ulei ramase.







Se spala apoi barcutele de vinete sub jet de apa, se storc putin, fara a le deteriora si se aseaza in tava peste "patul" deja format din rosii si miez de vinete. Se umplu cu generozitate cu carnea de pui semipreparata. Peste umplutura se pun felii din tomatele galbene, iar intre barcute se pun frunze de salvie (uscata am avut eu!).








Se acopera totul cu folie (stiu, nu e buna pentru sanatate!), in asa fel incat sa nu iasa aburul pe nicaieri.









Se da la cuptor preincalzit pentru o ora, la foc mediu. Apoi se scoate folia si se mai lasa la gratinat cel putin 15-20 de minute.







Apoi se garniseste cu patrunjel verde din belsug si se consuma cu placere.









Garantat!









Iar sosul care se formeaza intre barcute este foarte bun si asigura preparatului o suculenta potrivita. 
Nu va pot ura decat sa incercati voi insiva, ca sa va convingeti!


7 comentarii:

  1. elena,sunt convinsa ca sunt delicioase,la cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foaret bine!
    Mai fac si eu, dar intodeauna inlocuiesc carnea cu soia texturizata.
    Iti doresc o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. off,off draga Elena...intotdeauna e vorba de dieta,dar nu trebuie sa-ti plang de mila,pentru ca esti intotdeauna inventiva si pregatesti lucruri delicioase si dietetice,ca aceste vinete,de pilda :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte ingenioasa si dietetica reteta .
    Pentru ca este vorba de vinete care sunt tolerate greu de ficat cand ne vei da o reteta de salata sau de zacusca am sa completez din experienta mea
    pentru a obtine un preparat usor digerabil.
    Pana atunci urmaresc cu viu interes postarile delicioase ale tale.

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place mult cum ti-au iesit, frumos prezentate, apetisante!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata exceptional de bine si e usor de facut....mai tragice sunt cele 30 de grade din casa.. :(
    Mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails