joi, 19 august 2010

Supa de rosii - o varianta proprie

Stiu ca este tot o supa de rosii, dar nu m-am putut abtine sa nu va dau si eu o varianta. Gusturile difera, nu numai de la persoana la persoana, ci si in fuctie de moment sau dispozitie. Eu am cateva variante diferite de supa de rosii, dar aceasta si cea din rosii galbene coapte pe gratar imi plac cel mai mult. In asteptarea unor zile mai putin toride, v-o arat pe aceasta.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (pranz) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:
1,5 kg rosii coapte
3 ardei grasi
2 cepe
1 morcov
2 l supa de legume sau apa
sare, piper proaspat macinat
3 linguri ulei
3 graunti (catei) de usturoi
1 lingura zahar brun
1/4 lingurita piper de Cayenne
100 g taietei fara ou, de casa sau de cumparat
verdeata si sos de usturoi pentru garnisire

Deci, ardeii grasi se spala, se curata de cotoare si se taie in sferturi. Apoi se trag in tigaie, scurt, intr-o lingura de ulei 30 de secunde. Se scot, se presoara cu sare si se acopera.









Se curata, dupa ce se racesc, de pielita si se taie fasii.









Rosiile, cu exceptia a 3 mai frumusele, se curata de coaja si de seminte si se toaca. Se pune supa sau apa intr-un vas mai mare si se adauga rosiile decojite. Se fierb circa 20 de minute la foc potrivit cu adaos de sare daca s-a folosit doar apa.









Separat, in 2 linguri de ulei se pune ceapa tocata, usturoiul zdrobit, morcovul curatat si ras pe razatoarea cu ochiuri mici, sare si piper.









Se inabusa la foc mic, fara a se praji, se adauga lingura de zahar si piperul de Cayenne, apoi se da deoparte. 









Cand rosiile sunt fierte, se pune in functiune mixerul vertical si se mixeaza continutul circa 30 de secunde la viteza medie, sa nu va sara continutul din vas. Atentie, frige!!!









Se adauga ceapa inabusita, restul de rosii tocate cuburi mai mari si ardeii grasi. Se mai fierbe maxim 10 minute la foc mediu. 









Separat, in apa cu putina sare, se fierb taieteii cam 3-4 minute la foc mediu. Apoi se adauga in supa, cu tot cu apa in care au fiert, se lasa sa dea 2-3 clocote, deci foarte putin, si se opreste focul.









Recomand sa se raceasca imediat, punand vasul in altul mai mare cu apa rece, schimband apa frecvent. Pe caldurile astea nu e recomandata racirea lenta. Se pune in boluri sau in vase potrivite, se garniseste cu verdeata si sos de usturoi.









Are un gust special, desi nu este supa de rosii asa cum o stiti cei mai multi dintre voi! Rece, dar fara sa va cada dintii, este un deliciu.









Stiu ca am umplut bolul ca un neam prost, dar am vrut sa se vada bine consistenta si aspectul acestei supe. Daca o faceti cu orez, o puteti consuma in zi de Amidonuri la Dieta Rina!
Ei, va tenteaza?

19 comentarii:

  1. De ce Elena?supa de roșii este foarte buna!
    Chiar voi face cit de iute!
    Mulțumesc de idee!
    Interesant si cred ca este foarte gustoasa supa de roșii asa cum ai preparat-o!
    Da avem mai mult de muncit acum ca sa nu se strice!Eu pun la fiecare tura de apa si gheata sa răcească repede!
    Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. reteta ta de supa de rosii este foarte diferita de cea pe care o stiam eu si daaaa ma tenteaza foarte mult.pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. O!!! DA!
    Dar e cam mult de lucru:)
    Până fac o asemenea supă...aş putea termina de croşetat o bluză mai mică!:)).:))
    O zi bună!

    RăspundețiȘtergere
  4. foarte buna supa de rosii.....diferita dar buna...o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  5. excelenta aceasta varianta,elena,se noteaza!

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta e supa de rosii speciala....si eu mixez legumele ce se fierb in supa , insa cayenne nu am pus inca , din motive de gorobeti :D Suna tare apetisant ce ai construit si am retinut varianta asta...
    Pusi si weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  7. imi place varianta ta,cu ardei copti,cred ca e delicioasa.cu sosul de usturoi si eu as pune menta ca verdeata,trebuie sa fie o nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  8. As papa si eu asa o supica buna, deocamdata ma servesc de la tine. Am notat, eu o fac mai groasa, dar abia astept sa o pregatesc cat mai miroase a vara. Pupicei si o saptamana frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu adaug cu cinci minute inainte de a lua oala de supa de pe foc ,doua lingurite de chimen, sau daca nu am asa ceva in casa ,trei inflorescente de marar uscat.Are un gust deosebit ,in plus chimenul ajuta la o buna digestie.

    RăspundețiȘtergere
  10. Si eu sunt la dieta si chiar ma gandeam ce sa gatesc pentru zilele astea, ca sa fie usor (eu de regula fac ciorbele dese si consistente, cu carnita si legume, ca la romani si nu pot manca daca vreau sa slabesc). Multumesc de idee, arata bine de tot supa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Va multumesc mult pentru aprecieri, vizita si sfaturi. Raspund cu asa intarziere pentru ca am avut o raceala puternica. Ma mai resimt, asa ca o sa revin atunci cand o sa ma simt in stare sa citesc si n-or sa-mi joace literele in fata ochilor.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ceai de busuioc ai incercat ?
    Iti doresc insanatosire grabnica si te astept sanatoasa tun sa ne mai dai sfaturi ,ca tare gustoase si dietetice sunt retetele tale!
    Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga mea, ghimbir ceaiuri de tei si dragoste multa ai nevoie. Sau ceai de soc- Iti doresc insanatosire grabnica. In prietenie, Cami

    RăspundețiȘtergere
  14. Supa de rosii este un deliciu oricand.Arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Elena
    Vin in vizita pe la tine ca nu am nici-o veste de la tine...
    Iti doresc multa sanatate si sa revii repede ca iti simt lipsa.
    Ia o supa calda, da, nu rece si poate revii mai repede!
    Daca problema ta este cu gatul cumva, pune un varf de cutit de cayena intr-o gura de apa, bea si dupa aceia nu mai bea nimic, lasa antibioticul de la cayena sa arda microbi, si-si va trece... daca nu e in legatura cu gatul, repet o supa calda!
    Te pup draga mea si te astept cu nerabdare pe front!

    RăspundețiȘtergere
  16. probabil ca esti plecata in vacanta,dar premiile te asteapta sa le ridici la intoarcere.

    RăspundețiȘtergere
  17. Mi s-a facut dor de postarile tale, pe unde ai disparut? Am niste premii pentru tine.

    RăspundețiȘtergere
  18. Tre' sa fie tare gustoasa!Voi incerca si eu..

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails