vineri, 16 aprilie 2010

Panini si un premiu!


Premiul este de la o doamna pe care nu apuc sa o vizitez atat de des pe cat as vrea, Maria-Elena. Ii multumesc mult ca ma onoreaza cu premii si imi cer scuze inca o data ca numai pe acesta l-am ridicat. E un premiu frumos, toate meritau, numai ca celelalte doua de-abia le-am primit si postat! Are un blog care o sa va placa si sa mai reveniti pe la ea.

Il ofer tuturor din lista mea de bloguri! (de data aceasta o sa incerc sa trec pe la cele la care nu am apucat ca sa le anunt, iar cine doreste si-i face placere, il va primi si oferi mai departe)

Credeati ca am uitat de reteta? Nuuuu! Face parte din categoria "Vazut-placut-incercat" si am experimentat-o preluand o reteta de la o maestra - Laura Adamache. "Panini all'olio" sunt extraordinare! 
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile

Va trebuie:
600 g faina alba
315 ml apa calduta zice Laura si are dreptate
25 g unt
40 ml ulei de masline 
25 g drojdie proaspata
1 lingurita zahar
1 lingurita sare
1 galbenus
1 legatura mica de leurda -contributia mea, pentru ca se plictisea in cutia frigiderului

Cerneti faina intr-un castron si puneti deasupra drojdia dizolvata cu zaharul si 1 lingura de apa calduta.









Incepeti sa adaugati apa calduta si sa amestecati cu o lingura. Adaugati galbenusul, untul si sarea. Eu nu am adaugat uleiul acum.









Framantati apoi aluatul, incorporand toata apa in compozitie. Am adaugat uleiul cu lingura, framantand sa se incorporeze. Aluatul devine din ce in ce mai elastic.









Nu exagerati cu framantatul ca nu este nevoie. Faceti o bila de aluat si lasati la crescut 30-40 de minute la loc ferit de curent de aer si caldut.









Dupa ce si-a dublat sau chiar mai mult volumul ne apucam de facut painicile, chiflele sau batoanele. 









Taiem bucati egale de aluat - eu am taiat in 6 - si intindem foi pe suprafata infainata late de 10-12 cm si lungi de 25-30 cm.









Le taiem in doua si punem fasii de leurda taiata si rulati.









Rasuciti rulourile obtinute si faceti chifle sau le lasati asa, sub forma unor batoane. Le asezati in tava cu hartie de copt. Le ungeti cu pensula cu putin lapte sau apa si presarati seminte de susan sau de floarea-soarelui, mac, in, ma rog, ce va place sau aveti. Eu am pus susan pe cele cu leurda si seminte de floarea-soarelui la cele fara nimic.









Punem tava in cuptorul preincalzit, la foc mediu pana se auresc frumos. Ale Laurei sunt mai rumene, ca niste domnisoare! Trebuia si eu sa urc tava pe o pozitie mai sus, dar era prea tarziu (cred ca 23-23,30!) si erau coapte, asa ca nu m-am mai jucat. Dar o sa le refac si atunci vor fi mai rumene.











Iata chiflele:









Si batoanele.









Sectiune, ca sa vedeti leurda si cat sunt de pufoase.









Ei, inca una, asa de "pofta buna"!

10 comentarii:

  1. Elena draga multumesc fffff mult pt toateeeee premiile acordate si pt mine, chiar daca nu tot timpul specific sa stii ca iti sunt recunoscatoare ...

    Da da, stiu bine reteta Laurei si mie mi-a facut cu ochii ...si eu as incerca dar nu pot acum ... trebuie sa ma pun serios pe dieta si sa slabesc ca viata mea e in pericol ...ieri am fost la cardiolog si sincer cele spuse nu sunt tocmai ffff bune ...dar asta e ... raman cu imaginile voastre care ma incanta ...
    te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult pentru premiu Elena.Esti tare draguta.
    Super faini si panini.
    Sa ai un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. vai ce faine sunt. si cred ca sunt si prea bune. felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  4. minunat arata panini.cred ca's delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat ti-au iesit panini draga mea Elena!! Absolut minunat si se vede cat de pufosi sunt. Iti multumesc din tot sufletul pentru premii draga mea. Te pupic cu mare drag si iti doresc un weekend minunat!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc pentru aprecieri, prietenele mele dragi. daca respectati ce spune Laura, va ies o minunatie. Si daca nu exagerati, merita sa va rasfatati din cand in cand.

    Laura, iti multumesc pentru cuvintele frumoase, dar tot nu arata ca ale tale. Si nici aparatul meu de fotografiat nu este asa de performant. Tot astept sa-i vina randul altuia mai bun.

    Un weekend minunat sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  7. se vede din sectiune ce pufoase sunt !

    RăspundețiȘtergere
  8. Pansy, sunt intr/adevar foarte bune si pufoase. Tot ce am incercat de la Laura a iesit minunat!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gata vacanta :)
    Multumesc mult pentru premiu!! O seara frumoasa va doresc!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails