duminică, 25 aprilie 2010

Prajitura "infoiata" cu mere

Aceasta prajitura o faceam inainte cu un aluat preparat de mine in foi subtiri, dar nu iesea asa grozav. Saptamana trecuta am vazut faza asta de impachetare si infoiere intr-o emisiune pe Euforia TV, dar cu alta umplutura. Mi s-a parut deosebita si am zis sa incerc. A meritat pe deplin, iar umplutura, nu foarte dulce, este aromata si usoara. Singura problema cu foile de cumparat este ca trebuie sa te misti repede, pentru ca se usuca foarte usor! Eu zic sa incercati si asa, iar surpriza va fi foarte placuta.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Aveti nevoie de:
1/2 pachet de foi filo (de placinta) congelate
2 linguri zahar brun
5 linguri ulei
3 mere
50 g stafide
100 g nuci
50 g smochine
2 linguri miere
3 linguri pesmet
1/2 lingurita scortisoara
1/4 lingurita nucsoara
1 lingura zeama de lamaie
zahar pudra aromat cu vanilie pentru pudrat


Se folosesc foi filo, iar eu recomand Bella.







Se curata merele si se scoate miezul.











Se toaca merele cubulete si se stropesc cu zeama de lamaie.










Se taie smochinele cubulete, ca si merele.







Se pun intr-un vas merele, smochinele, stafidele, scortisoara si nucsoara, nucile tocate grosier, mierea si pesmetul.










Se desfac foile dezghetate, si se scot 6+1 foi, care se acopera cu prosop umed. Restul se strang si se folosesc la altceva imediat sau se recongeleaza (nu este recomandat!).
Se ia o foaie, se taie in jumatate, se unge cu pensula cu ulei si se presoara cu putin zahar brun.










Se acopera cu a doua foaie, se unge cu ulei si se presoara zahar, iar apoi a treia . Sau se poate face cu foile intregi si sa se taie in jumatate dupa suprapunere. Eu le-am taiate inainte pentru ca mi-a fost teama ca se vor rupe la taiere. Fiecare fasie se pune jumatate in tava unsa cu ulei si jumatate afara, una langa alta sa formeze un fel de evantai. Se procedeaza la fel si cu alte 3 foi, acestea fiind suficiente ca sa acopere suprafata tavii.











Cand se termina de acoperit tava, se toarna compozitia de fructe si se preseaza usor in strat uniform.










Se acopera cu suvitele lasate peste marginea tavii, iar ultima foaie este folosita, sifonata pe deasupra, ca decor. Se stropeste cu putin ulei si se presoara cu zahar brun pe deasupra si se da tava la cuptor incins, dar la foc mic circa 40 de minute. 









Daca se rumenesc foile de deasupra, se acopera cu o folie de aluminiu si se lasa la copt pana este gata compozitia.











Daca stiti cum coace cuptorul e foarte bine, dar eu folosesc o tava transparenta si atunci se vede cand este coapta prajitura. Se lasa la racit putin si se pudreaza cu zahar fin aromat cu vanilie.










Se taie felii numai dupa ce se raceste, cu atentie sa nu se farame de tot foile coapte de deasupra.









Este usoara, aromata, nu foarte dulce, deosebita. Incercati!



19 comentarii:

  1. ce frumoasa metoda de impachetare!brusc mi-a venit si mie dorul de o placinta cu mere,nu am facut cam de multisor.o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te cred ca-i deosebita.Si arata deosebit, de bine.
    Duminica placuta.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte bine arata. merita incercata.
    v-am provocat la o intoarcere in copilarie, daca aveti timp si placere.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bunatate ai facut!
    Am facut si eu dar nu i-am pus smochine,cu smochine sigur este si mai buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce pofta mi-ai facut... E foarte aspectuoasa ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Super metoda de facut placintute. Si compozitia ta e delicioasa. As veni si eu la tine la masa. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte interesant modul de "ambalare" al prajiturii. Chiar imi place ideea. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Alison, si pe mine m-a impresionat modul de asamblare si mi-a dat avant sa fac prajiturica. Cui ii place mai dulce poate adauga mai mult zahar, dar ea este doar usoara, aromata, usor acrisoara, deci numai buna. O duminica placuta si tie!

    Yvonne, mersi mult. O duminica placuta in continuare.

    Veronica, multumesc, chiar merita incercata! O sa vin sa vad despre ce vorba mai pe seara, cand revin dintr-o vizita, pentru ca m-ai facut curioasa!

    Daniela, daca-i pui smochine este si mai buna, pentru ca din combinatia cu nuci se dezvolta mai multe arome.

    Olgutza, vrei o bucata? Ia, cu cea mai mare placere, din partea casei!

    Brandusa, ia pofteste! Ce m-as bucura sa am asa musafiri la fapt de seara, numa'-numa' as mai face una, sa ajunga!

    Bun venit tiza mea, Lacrima! Am incercat sa vad mai multe la tine, dar mi-a fost blogat accesul si mi-a parut rau de asta. Numele meu de cod in familie e Lacrima! Si mie mi-a placut ambalarea aceasta, din cauza asta am testat-o! O duminica placuta, atat cat a ramas din ea!

    RăspundețiȘtergere
  9. wow, ce interesanta! ia sa pun si eu in aplicare, ca mai am niste mere in camara!

    RăspundețiȘtergere
  10. e spectaculoasa prezentarea finala.dar cred ca se taie greu.ai facut-o intr-o forma de tort ? banuiesc ca atunci cand e rumenita e si gata .

    RăspundețiȘtergere
  11. ingenioasa ideea de prajitura, ingenioasa , dar mai ales gustoasa umplutura.

    RăspundețiȘtergere
  12. Elena, nici nu e nevoie sa ma imbii de doua ori.. ma servesc cu mare placere :D
    Eu cred ca m-as simti tare bine in vizita la tine... ai asa un dar de a face oamenii sa te simta aproape ;)

    Apropo, poate stii, poate nu stii... Cunostiinta aceea comuna care a avut accidentul acela in tren e acum la recuperare la Iasi si face pasi mici, dar siguri spre o viata normala :)

    O saptamana frumoasa iti doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  13. umplutura mi se pare interesanta si delicioasa.arata de vis prajitura.pupici draga Elena

    RăspundețiȘtergere
  14. Si pe mine m-a uimit umplutura...proxima ocazie amestec si eu cu smochine , nu am incercat inca...arata tare bine prajitura ta...apetisanta rau! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. This looks wonderful, like an apple strudel with phyllo.

    RăspundețiȘtergere
  16. elle est superbe cette recette, succulente et appétissante, j'aime beaucoup
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  17. Zazuza, ma bucur ca ti-am dat o idee! Pe mine m-a incantat metoda, pentru ca umplutura am mai folosit-o.

    Pansy, de data asta m-am cam chinuit sa o tai, pentru ca n-am facut in forma cu pereti detasabili. Data viitoare o sa fac in ea, iar foile erau o idee cam uscate, pentru ca atunci cand faceam chestia cu foile a venit o vecina sa ma intrebe ceva si foile deja aranjate s-au cam uscat putin.

    Boscodina, umplutura merita incercata, pentru ca este foarte gustoasa si nu gretos de dulce.

    Olgutza, ma bucur ca te-ai servit! E valabil pentru toata lumea, pana incercati voi insiva. Ma bucur de vestea pe care mi-ai dat-o!

    Sarah, multumesc frumos de aprecieri. M-as bucura s-o incerci si tu.

    Ana-Maria, daca Luanei ii place mai dulce, poti sa mai pui miere. O va amuza teribil cum arata, asa ciufulita, prajitura!

    Ivy, thanks. Filled is slightly different from the strudel. I think if you put fresh figs would be even more beautiful and perfect!

    Fimère, merçi beacoup. Une belle semaine!

    RăspundețiȘtergere
  18. Vai ce faina trebuie sa fie, si eu fac ceva de genul, am ramas cu gandul la ea...Pupicei dragi

    RăspundețiȘtergere
  19. Ingeniosa metoda de impachetare.Arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails