joi, 8 aprilie 2010

O planta aromata si doua retete - 1

Ma stiti deja, iar cei care nu ma stiti, va spun acum verde: nu am rabdarea necesara sa fac documentare onorabila asupra unui subiect. Nu-mi place sa fac lucru de mantuiala, deci nu ma bag in asa ceva. Daca ma cititi, aveti acces la internet, iar acolo aveti acces la informatii diverse. Sigur aflati ce va intereseaza si in masura in care va intereseaza. Stiu niste oameni, pe care ii admir nespus, care fac aceasta treaba cu documentarea extrem de bine, concis, cu surse... adica profesionist. Dar eu n-am rabdare si nici timp... din pacate.
Aceasta reteta este pentru oricare din cele 4 zile (dimineata) ale Dietei Rina - Dieta de 90 de zile.

Deci: LAMAITA. Ca sa vedeti cat va iubesc, va spun ca se numeste melissa officinalis. Am cautat-o, dar pozele nu prea corespund cu ce am eu in "gradina de condimente la ghiveci". Dar, la Adi Hadean pe blog, exista o reteta la care a folosit pentru aromat aceasta planta. Asaaa... frunzele au un gust pregnant de lamaie si aroma specifica.










Sa trecem la retete: limonada cu lamaita si salata cu lamaita.
Acum va prezint limonada, pentru ca eu consider ca o bautura racoritoare creata de voi este cu mult mai sanatoasa decat una de cumparat. Si asta in situatia in care nu stim daca fructele sunt chiar crescute in regim bio!


Aveti nevoie de:
2 lamai frumoase
4 linguri pline cu miere
2 lingurite cu rizom de ghimbir proaspat ras
1 litru de apa plata
3-4 frunze de lamaita


Lamaile le spalati bine de tot, masandu-le (sa stiti ca le place masajul si va rasplatesc cu multa zeama!), sub jet de apa fierbinte. Ei, acuma, nu va opariti pentru asta! Sa fie fierbinte cat suportati, fara efecte pentru pielea delicata. Daca aluneca apa de pe ele, au fost ceruite. Din pacate, in acest caz, nu folositi coaja! Le taiati in doua si le stoarceti, care cum puteti. Eu am folosit un dispozitiv din dotare, gradat, si a rezultat o cantitate de 150 ml de zeama.










Razuiti ghimbirul cu o razatoare fina. Eu o folosesc pe cea pentru parmezan.











In zeama de lamaie adaugati mierea. Eu folosesc din cea bruna, de padure, de la un amic pasionat de apicultura.










Amestecati, sa se dizolve bine mierea. Turnati intr-o sticla de 1,5-2 l zeama de lamaie, o parte din pulpa de lamaie si ghimbirul razuit. Turnati deasupra apa plata, inchideti si agitati bine. Sa faca spume de suparare!












Turnati in pahare inalte si adaugati o frunza de lamaita.











Este foarte buna la gust si este de nshpe mii de ori mai sanatoasa si mai buna decat ...cola, pepsi etc. 












Restul de frunze se adauga in sticla si se tine la rece.


Stiti care este frumusetea acestei limonade? Se pot adauga cuburi de gheata sau o parte se poate transforma in cuburi de gheata si sa fie servita rece. Dar se poate face si cu apa plata infierbantata si facuta limonada calda, iarna mai ales.











Este o bunatate, oricum ati prefera-o!

12 comentarii:

  1. Tipic balantelor, nu am rabdare si gata. Da eu cred ca sunt facuta si in goana calului. Mereu trebuie sa am ocupatie, sa nu cumva sa stau mai mult de 5 minute degeaba ca deja ma plictisesc. SI la fimle cand ma uit imi gasesc o ocupatie secundara. Asa suntem noi, balantele.
    Cat despre sucul de lamaita....cel facut in casa e mai sfant si mai sanatos decat orice chimical din comert.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-ai facut de-o limonada!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-i rau! Ce chestii am baut si noi azi dimineata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Veronica, sunt de acord cu graba, dar si cu sucul. Eu rezist cu stoicism sa nu cert cate o mamica de bebe de cel mult 2-3 anisori care impinge in manutele intinse sticla de cola... Imi vine sa le bat, cu vorba bineinteles!

    Laura, aceasta limonada cu ghimbir si lamaita, daca faci si pui cateva cuburi la congelator si le adaugi in cea proaspat facuta, este demential de buna. N-am avut timp, dar o sa va arat cubulete cu cate o frunza de lamaita in fiecare...

    GDC, ce chestii ati baut voi? Eu, la pranz, m-am rasfatat cu ceva interzis la dieta: o gura de cognac bun. Deh, este saptamana luminata!

    RăspundețiȘtergere
  5. vai, o nebunieeeeeeeeeeee! abia astept sa fac si eu! cred ca e delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Zazuza, este foarte buna si racoritoare! daca este calda este o nebunie iarna... Si... nu e picanta, desi are ghimbir! Sa faci cubulete din ea pentru ca sunt foarte bune intr-o gura de gin de calitate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai faceam si eu limonada, dar asta arata mult mai bine, o incerc cat de curand :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ioiiiii , ce nebunie de suc acolooooo...

    RăspundețiȘtergere
  9. Elena draga mea, iubesc planta asta, se foloseste si in bucatarie, mai ales in cea asiatica din cate stiu eu. Suculetul asta e minunat si eu fac ceva asemanator. Acum am inteles eu de ce imi esti tu asa de draga, tot balanta....Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  10. Asta nu e limonada!
    E ceva mai bun decat cola sau alte prostii din comert.
    Incercati sa vedeti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Elena, cred ca este o bunatate limonada asta!
    Tare as vrea s-o incerc si eu, insa nu stiu daca o sa gasesc lamaita...unde as putea? Si fara lamaita, nu merge?

    RăspundețiȘtergere
  12. ¡Excelente! A pesar de haber muchas palabras lo he leído de un tirón y he bajado a la zona de comentarios
    directamente para agradecerte esta entrada, genial ! Saludos

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails