vineri, 30 aprilie 2010

Aventura cu ness


Aceasta reteta o faceam mai an - stiti voi, de cand cu badita Traian! - numai ca era cu cafea si o crema. Crema fiind cu unt, si cum la dieta "mai usor cu pianu' pe scari - cum zice Mircea Badea - am renuntat la ea. Am vazut intr-o revistuta o varianta facuta cu cafea solubila si am zis sa incerc. Revistuta "Bucataria de azi" numeste respectiva orginalitate "Prajitura cu glazura de cafea". Io, capatanoasa, no, am zis ca mine si am facut ca mine. N-a iesit ceva de medalia de aur, dar a fost foarte buna, s-a facut relativ repede si este surprinzator de usoara. Carbohidrati cat cuprinde, dar, n-o s-o mancati pe toata odata! Daca faceti in tava mica, de 18/27, cum am facut eu, si aveti cui da sa guste, puteti sa incercati aventura asta.
Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Va trebuie:
3 oua mari
150 g zahar pudra
1 plic zahar vanilat bourbon
1 lingurita praf de copt
125 ml ness preparat (din 125 ml apa si 1 lingurita plina cu varf de ness)
200 ml frisca
50 g zahar pudra aromat cu vanilie (din cel care contine si amidon, folosit la pasta de zahar!)
200 g capsuni proaspete
2 linguri migdale fulgi
1 praf mic de sare
pentru sirop:
150 ml ness preparat
150 g zahar pudra

Nessul folosit este acesta, dar recomand Nescafe.










Am pus galbenusele intr-un vas cu un praf mic de sare si zaharul vanilat bourbon.









Am frecat bine cu un tel si am adaugat 1/2 din zaharul pudra. Apoi nessul preparat.









Separat am amestecat praful de copt cu faina si am adaugat in compozitie, amestecand mereu. La sfarsit, am adaugat albusele batute spuma, ca pentru bezea, cu restul de zahar pudra.









Am amestecat usor, cu lingura (am uitat de paleta!) bezeaua; am turnat compozitia intr-o tava acoperita cu hartie de copt umezita si stoarsa, ca sa se intinda bine in colturi.









Am pus in cuptorul incins bine, dar la foc mic, 30 de minute. Timpul este orientativ, pentru ca depinde de cuptor. Testul scobitoarei va salveaza.
Se scoate din cuptor, se indeparteaza hartia , si se lasa la racit pe un gratar.









Cand este rece se taie transversal, cu un cutit bine ascutit, formand doua blaturi. Eu am taiat intai blatul in forma si dupa aceea transversal, montand prajiturile bucata cu bucata.
In timpul coacerii am spalat capsunile si le-am taiat cubulete mici.









Am batut frisca bine cu zaharul aromat cu vanilie si la sfarsit am lasat-o 10 minute la frigider sa se odihneasca. Am adaugat cubulelete de capsuni si am inceput montarea prajiturilor.
Am insiropat baza prajiturii cu siropul fiert si caldut, am asezat pe platou, am pus crema de frisca si capacul insiropat si el pe ambele fete. Am presarat fulgi de migdale deasupra, cat este siropul neabsorbit inca, sa fac priza buna.








Am continuat asa cu toate bucatile. La sfarsit am pus marginile taiate in cubulete mai mici pe o farfurioara de desert, am turnat siropul ramas si am lasat asa cateva minute, iar apoi am pus toata frisca ramasa. Deasupra am presarat fulgi de migdale. Asta ca sa recuperam totul, sa nu se piarda nimic. Dar, pentru voi doar astea:









Nu este o minune spectaculoasa, decat daca o faceti asa! Puteti orna cu frisca, insiropa bine blaturile si lasa sa se patrunda mai bine... Dar, mai ales, puteti incerca varianta voastra!









Combinatia de aroma de cafea, frisca si fructe proaspete, migdale este insa superba.


8 comentarii:

  1. Immmm ce pofta mi-ai facut.Arata asa de bine.
    Un weekend placut iti doresc si te invit la mine pe blog sa preiei si tu o idee minunata, bineanteles daca iti face placere.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tizo draga mea, cred ca este o adevarata delicatete, mai ales ca este cu capsunele, preferatele mele.
    Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  3. ces carrés sont très gourmands, j'adore
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata foarte bine prajitura!
    Mia placut foarte mult secretul cu hartia, am vazut ca nici nu sa lipit blatul, multumesc pentru secret.
    Sa ai un sfarsit de saptamana placut!

    RăspundețiȘtergere
  5. Yvonne, multumesc. Am preluat stafeta cu initiativa.

    Tiza mea multumesc. Te poti juca si orna cu mult mai mult talent decat mine, iar a doua zi sau peste cateva ore este si mai buna!

    Fimere, merci beaucoup! Bonne journee!

    Daniela secretul asta cu hartie il stiu de multa vreme, dar l-am mai vazut si pe bloguri. Este foarte bun pentru compozitiile moi si pufoase, ca sa aiba forma frumoasa.

    Ana maria, serveste!

    Un wekend minunat tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  6. I love mocca cakes and this one with strawberries is even better. Is the dark colour only from the Ness?

    RăspundețiȘtergere
  7. Yes, Ivy, only the soluble coffee (ness). The combination of countertop with special taste of instant coffee mixed with strawberries and whipped cream is very interesting. A beautiful week!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails