miercuri, 4 noiembrie 2009

Tocana cu dovleac si verzisoare de Bruxelles

Cele care ma cunoasteti o sa ziceti ca am... scapat haturile. Dar nu e chiar asa. Mai acu' cateva zile am fost in Kaufland seara tarziu, pen' ca asa s-a intamplat. La reduceri am luat doua pachete de verzisoare de Bruxelles proaspete. Ma gandeam sa le pun la o supa minestrone, dar nu a fost sa fie, in frigider facandu-si veacul o ciorbita de burta. Asa ca o punga am congelat sa nu se strice si cealalta am folosit-o. Am curatat fiecare capatana micuta de frunzele de deasupra le-am spalat, le-am mai taiat in jumatate pe cele mai mari si... in jurul lor si al unui dovleac minunat am construit o tocana. Haideti sa va arat ce si cum.
Aceasta reteta este pentru ziua de Amidonuri de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
cam 1 g de dovleac "placintar" auriu si dulce
1 ceapa alba
1 ceapa rosie
4-5 morcovi din cei tineri - baby carots (si pe astia tot din Kaufland i-am luat)
1 fir de praz
600-700 g verzisoare de Bruxelles
500 ml de supa de legume
3 cartofi maricei, din cei rosii
250 g ciuperci champignon din cele micute, care sa fie folosite intregi
1 ardei gras rosu
1 ardei gras verde
1 tija de telina apio
2-3 gogonele parguite
frunzele de la morcov
cimbrisor
4-5 linguri ulei de masline
sare, piper
ardei iute (facultativ)



Deci: in primul rand, nu spalati ciupercile, ci le stergesti cu o bucata de panza de sifon curata, ca sa nu lase scame.










Inainte sa va spun mai multe, iata dovleacul folosit:










Taiati dovleacul in felii, curatai coaja si taiati cuburi cam de 2 cm/2 cm. Toate legumele vor fi taiate cam de aceeasi dimensiune, cu exceptia morcovilor care vor fi taiati pe lungime, in sferturi.
Puneti ceapa alba taiata cuburi, telina cuburi, prazul bucatele in 2 linguri ulei cu sare si piper la inmuiat, la inceput in uleiul rece. Dupa ce se incalzeste se adauga verzisoarele de Bruxelles si se amesteca usor sa se inmoaie putin. Se da deoparte.



















Intr-un vas mai mare care se poate acoperi si pune la cuptor (au am unul din ceramica gen Tanjine) se pun cuburile de dovleac si ceapa rosie taiata inele mari.


















Deasupra punem jumatate din compozitia din tigaie cu verzisoare, ardeii grasi tocati grob, si morcovii.
















Le-a venit randul cartofilor taiati cuburi si ciupercilor. Ciupercutele mai mari le-am taiat jumatati.


















Peste toate punem restul de verzisoare, gogonelele taiate jumatati si apoi felii, frunzele de morcov tocate grob si cimbrisorul. Turnam deasupra supa, 2-3 linguri de ulei de masline, putina sare si piper (sau cui ii place, ceva rondele de ardei iute fara seminte).


















Se acopera cu capacul si se da la cuptor incalzit la foc mediu spre mic circa 1,5 - 2 ore.
Cand scoateti vasul, scuturati putin de el, sa se aseze si descoperiti, ca sa se linisteasca putin. Ar trebui sa arate cam asa:


















Eu am servit cu ceva seminte de in rasnite pe deasupra si fulgi de chili. N-am putut pune ardei iute la preparare ca dadea tarcoale vasului nepotul meu si el NU MANANCA PICANT!?


















Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails