sâmbătă, 31 octombrie 2009

Sos de usturoi

Ca sa preintampin comentariile rautacioase, o sa va spun ca, luata cu probleme importante din viata mea, am uitat sau am trecut pe langa informatii care-mi erau utile. Pe unele le-am ignorat pentru ca nu erau prioritare la un moment dat. Acum, mai inteleapta zic eu, am invatat sa nu trec asa de usor pe langa lucrurile simple. Ani de zile, in timpul acelei perioade cenusii de dinainte de "marea razvratire", aflam cate o reteta. Daca nu-mi spunea nimic sau se procura greu ceva, o ignoram. Traiam cu impresia ca mujdeiul de usturoi facut fara apa nu are savoare si deci... Hai sa nu va plictisesc, acest "sos" este un mujdei frantuzit, adica transformat intr-o "maionaise". Maioneza te trimite cu gandul la foarte mult ulei emulsionat si deci indigest. Ei bine, nu este asa. Acest sos poate fi folosit la fripturi, la peste, la salate, la legume... si la ce va mai place.
Aceasta reteta este pentru primele 3 zile de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.
Va trebuie:
2-3 capatani de usturoi (150 g pasta obtinuta prin presare)
150-180 ml ulei
sare
2 linguri otet de mere (nu de miere!)

Usturoiul curatat se preseaza cu sare pana se obtine o pasta cam asa:









Cu un tel micut sau cu o lingura de lemn se incepe transformarea dintr-o pasta in sos prin adaugarea a cate unei linguri de ulei, pe rand, si a catorva picaturi de otet.









Se continua, adaugand cate putin cate putin si frecand bine dupa fiecare adaugare de ulei si otet pana creste frumos.









Si se transforma din pasta in sos spumos. Reusita depinde de cat de zemos si proaspat este usturoiul, ca sa nu devina gretos. Se poate intampla daca usturoiul este vested sau sec, sau din cel de import, care nu are aceeasi textura ca cel autohton.









Nu va lasati amagiti de cantitati, ca nu se consuma atat odata. Se pune rezultatul la borcan inchis ermetic la frigider si aveti la indemana un sos gustos care da o aroma deosebita unei game diverse de preparate.

Un comentariu:

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails