sâmbătă, 3 octombrie 2009

Crema de lapte (di leche)

Am aflat de aceasta reteta de mult mai multa vreme decat as putea sa-mi aduc aminte, dar noi o numeam "lapte condensat". Am patit cu aceasta reteta ce patesc eu de obicei cand ceva imi suna "prea usor ca sa fie adevarat" si nu am testat-o decat intr-un moment de impas. Am vrut sa-i fac o surpriza dulce unei colege si i-am promis ca fac o "crema" deosebita. Impresia a fost foarte puternica si de atunci am facut-o de cateva ori. Dar cum e un dulce nerecomandat la nici o dieta, l-am facut uitat. Am inteles ca ar fi la moda, in "trend" si ca ar avea o provenienta sud-americana. Ma rog, fiecare cu parerea lui!
Aceasta reteta nu este recomandata decat cu pipeta la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Aveti nevoie de:

-1.250 ml lapte gras + 250 ml smantana (laptele trebuie sa fie gras; daca e lapte de la Mu, de la sursa adica, nu mai este nevoie de smantana ci doar de 1,5 l lapte, dar cum nu avem toti aceasta posibilitate, ci doar... super, mega, hiper market...)
-600 gr zahar
-1 varf de cutit bicarbonat
-1 varf cutit sare
Se pune laptele intr-un vas de inox, dar cu fund gros, la incalzit. Cand a ajuns la temperatura de fierbere se pune sarea, smantana, bicarbonatul. SA NU CUMVA SA-L UITATI!!! Produce reactia necesara transformarii.Se da la foc mic de tot si se lasa sa fiarba 2,5-3 ore!









Se amesteca din cand in cand, cam la un sfert de ora! Dupa o ora se schimba la culoare si dupa inca 2 ore devine auriu la culoare. 









Se mai lasa circa o ora, amestecand mai des, pana se leaga ca o crema subtire. 









Se opreste focul si se scurge sa se raceasca intr-un vas de sticla. 









Trebuie sa ramana cam cat incape intr-un borcan de 800 ml. Dupa ce s-a racit, se pune intr-un borcan care se inchide etans si se tine la frigider maxim 1 luna. Nu recomand mai mult. Dar, fiti fara grija, nu va rezista! Il veti consuma si va va cuceri. Singurul minus este ca pentru cine tine dieta, se poate consuma cu picatura!

4 comentarii:

  1. Mmmmm! Ce bine suna!
    Oare daca il facem pentru dieta Rinna's cat sa mancam la o portie? Sau mai bine-zis in cate sa impartim borcanul de 800?

    PS Vreau sa iti spun ca tot nu se vad comentariile la toate postarie..la unele sunt, la unele nu, si nu inteleg de ce!
    Incerca pasii urmatori:
    SETARI - COMENTARII - AFISEAZA

    RăspundețiȘtergere
  2. La Rina's Diet numai ca adaos la un dulce, ca un tips, cu picatura!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua,nu am inteles ce transformare face bicarbonatul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai, e ceva legat de proteina din lapte cred. Daca nu pui bicarbonat, laptele fiert trei ore scade mult, isi schimba gustul si nu se mai transforma in crema asta densa ca un serbet. Cum nu sunt chimist, ti-am dat un raspuns pe masura. Cel mai sincer raspuns este ca NU STIU, dar nu mai ajunge crema totul. In rest este un mister cu care nu mi-am batut capul prea mult.

      Ștergere

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails