marți, 13 octombrie 2009

Cake cu portocale si krantz

Hm, acest dulce a concurat cu brio reteta matusii mele de suflet "tante Vica". Dar, din cand in cand o fac pentru ca... cine mi-a daruit aceasta reteta am avut onoarea sa-i fiu colega si, din pacate, nu mai este printre noi. E undeva, indraznesc sa sper, alaturi de familia pe care a iubit-o si de toti cei ce i-au fost dragi pana la aceasta calatorie spre universul infinit.


Aceasta reteta este pentru ziua de Carbohidrati (cina) de la Dieta Rina - Dieta de 90 de zile.

Va trebuie:
-6 oua
-250 g zahar
-6 linguri ulei
-4 linguri apa
-1 praf sare
-1/2 plic praf de copt
-1 portocala mare
-2 pliculete zahar vanilat
-250 g faina alba de prajituri
-2 linguri cacao
-ulei si faina de uns si taptetat 2 tavi de cake

Se separa albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca bine cu uleiul si apa, zaharul vanilat si coaja de la portocala.















Albusurile se bat ca la bezea cu un praf de sare si se adauga putin cate putin zaharul. Se adauga cu lingura usor, de jos in sus galbenusurile si faina amestecata cu praful de copt.















Se separa din compozitie cam jumatate si se adauga cacao, amestecand usor. Eu am pastrat si 2 linguri de albus separat, inainte sa adaug galbenusurile, pe care le-am adaugat in compozitia cu cacao la sfarsit. Se pune in tavile unse si tapetate cu faina jumatate din compozitia alba, se adauga cea cu cacao si deasupra restul de compozitie alba. Am pus deasupra feliute subtiri din portocala curatata si bucatele de krantz(nu mai aveam baterie la aparat, asa ca in poza nu apare krantzul!).















Le-am dat la cuptor preincalzit la temperatura medie cam 40-45 minute. Krantzul este zahar topit in care am pus o mana de nuci si alune crude, am turnat amestecul pe o farfurie unsa si am lasata sa se raceasca. Rece, l-am zdrobit bucatele.














Si ceva feliute!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru vizita! Comentariul dvs. ma va ajuta sa devin mai competitiva, asa ca orice parere este binevenita.

Trafic

Blogroll

Related Posts with Thumbnails